RETURNERING

Du har altid 30 dages returret her hos os

Hos Ovellie tilbyder vi dig 30 dages returret fra den dag, du modtager dine varer med posten. Vores eneste krav er, at varen er i samme stand som ved modtagelsen. Ved returnering/ombytning af en vare, vil udgiften for returneringen tilfalde dig. Såfremt du ønsker din vare ombyttet, betaler vi for at få sendt den ombyttede vare afsted til dig.

Det er vigtigt at du ved returnering af varer, vedlægger en udfyldt returformular, som du finder vedhæftet i din ordrebekræftelsesmail. Hvis en returseddel ikke er vedlagt, kan vi ikke behandle din returnering.

Ved returnering af en vare er du ansvarlig for, at en vare er pakket forsvarligt ind. Ved brudt/defekt emballage på en returvare fratrækkes 10% af varens pris det refunderede beløb. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

NÅR DU HAR SENDT DIN PAKKE RETUR

Vi behandler din returnering indenfor 2-4 hverdage.
Beløbet tilbagebetales til kortet anvendt på ordren, medmindre andet er ønsket.

Det tilbagebetalte beløb vil typisk være synligt på din konto indenfor 1-2 hverdage fra vi igangsætter refunderingen.

De fragtomkostninger der måtte være i forbindelse med en returnering, står du som køber selv for.
Ved returnering er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunket for varens levering.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

OMBYTNING AF VARER/RETURNERING AF GAVE

Ønsker du at ombytte en gave/vare du har modtaget, skal du lægge en ny bestilling. I kommentarfeltet noterer du “ombytning af vare”.
Når vi sender din nye ordre, refunderer vi fragten på den nye bestilling.
Bestiller du over fragtfri grænse på den nye ordre, kan der af gode grunde ikke refunderes for fragten. Dvs. ved ombytning af en gave/vare, skal du selv afholde beløbet for returneringen. Fragten på den nye ordre, refunderes når vi modtager din returnering.

Ved returnering af en gave gælder samme regler som ved en almindelig returnering. De informationer kan du læse ovenfor.

RETURNERING PÅ LAGERET I ROSLEV

Du kan sagtens returnere din vare direkte på vores lager i Roslev.
Husk at medbringe en udfyldt returformular.
Vi behandler din returnering indenfor 2-4 hverdage, efter vi har modtaget din returvare.

UAFHENTEDE PAKKER

Pakker der ikke afhentes i pakkeshoppen, og derfor sendes retur til Ovellie, vil blive pålagt et administrationsgebyr på 75,- for returfragt og administration.
Det resterende beløb vil blive tilbagebetalt til samme kort, som er brugt ved købet.
Når din pakke bliver indleveret i en GLS pakkeshop, har du 7 dage til at afhente den.

FORKERT VARE MODTAGET?

Er vi ved en fejl kommet til at sende dig en forkert vare, skal du sende os en mail på info@ovellie.dk, som indeholder dit ordrenummer samt et billede af den forkerte vare.
Så finder vi sammen en løsning 🙂
Du skal som kunde ikke selv afholde beløbet for returfragt. Du får tilsendt en returlabel på mail fra os.