FAQ
Få svar på ofte stillede spørgsmål ⁉️
Velkommen til vores FAQ-side. Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål, vi får fra vores kunder. Vi har samlet de vigtigste oplysninger for at gøre det nemt og hurtigt for dig at få den hjælp, du har brug for.
Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål her, er du altid velkommen til at kontakte os.
Klik på et spørgsmål nedenfor for at se svaret.
Kontakt og kundeservice
Du kan kontakte os via telefon: 71747560 eller e-mail: info@ovellie.dk
Find alle kontakt oplysninger og vores åbningstider her:
🔗 Kontakt Ovellie
Telefontider:
Mandag – torsdag: 8-15
Fredag: 8-14
Lørdag & søndag: Lukket
Alle henvendelser på mail besvares indenfor 24 timer på hverdage.
Vi svarer på sociale medier løbende.
Kundekonto
Nej, det behøver du ikke.
- Klik på konto-ikonet i øverste højre hjørne.
- Indtast dine loginoplysninger.
- Klik på “Log ind” for at få adgang til din konto.
Bestilling og betaling
Din ordrebekræftelse sendes automatisk umiddelbart efter din bestilling og bør være i din indbakke inden for få minutter.
Såfremt du ikke har modtaget den efter et par minutter, beder vi dig sende os en mail på info@ovellie.dk – så hjælper vi dig.
📩 Bruger du Hotmail, Gmail eller iCloud?
Disse mailudbydere har stærke spamfiltre, som nogle gange kan frasortere ordrebekræftelser. Tjek derfor din spam- eller uønsket mailbakke.
Hos Ovellie.dk tilbyder vi altid 14 dages fortrydelsesret samt 30 dages returret fra den dag, du modtager din ordre.
Hvis du allerede har modtaget din pakke og ønsker at returnere en vare, kan du følge vores returguide her.
Af sikkerhedsmæssige årsager kan vi desværre ikke hæve et højere beløb, end du har godkendt ved din bestilling.
Hvis du ønsker at tilføje varer, bedes du kontakte os hurtigst muligt, så vi kan forsøge at stoppe din forsendelse.
Såfremt din ordre ikke er pakket og afsendt endnu, skal du gøre følgende:
For at tilføje varer skal du:
- Lægge en ny ordre med de ønskede varer.
- Notere dit forrige ordrenummer i kommentarfeltet på den nye ordre.
- Vælge “Gratis afhentning” som fragtmetode, så vi kan sende begge ordrer samlet.
Ja, hvis din ordre endnu ikke er afsendt, kan du annullere den.
📞 Kontakt os hurtigst muligt på telefon 71747560, så vil vi gøre vores bedste for at stoppe din ordre, inden den forlader vores lager.
Bemærk, at hvis din ordre allerede er pakket, kan den ikke annulleres, men du kan returnere den efter modtagelse.
Ja, hos Ovellie tilbyder vi muligheden for at betale med børnepenge. Det betyder, at du kan handle nu og først betale, når børnepengene udbetales.
Du kan læse mere om, hvordan det fungerer, og se vilkårene her:
🔗 Betal med børnepenge hos Ovellie
Ja, offentlige institutioner har mulighed for at betale med EAN-nummer hos Ovellie.
Du kan læse mere om, hvordan du gør her:
🔗 Betal med EAN nummer
Ja, det gør vi.
Du kan vælge gaveindpakning direkte på det produkt, du ønsker indpakket. Eller tilvælge det i kurven. Prisen er 10 kr. pr. gave.
Bemærk, vi pakker ikke varer til 50 kr. eller derunder ind enkeltvis.
Levering og fragt
Alle ordrer afsendes inden for 1-2 hverdage – også i travle perioder som udsalg og Black Friday.
Bemærk, at der i højtider som jul kan forekomme forsinkelser hos GLS og Bring, hvilket er uden for Ovellies kontrol.
- GLS: 1-2 hverdage
- Bring: 1-3 hverdage
Du kan finde yderligere informationer om levering og fragt her.
Ja, det kan du! Du har mulighed for selv at afhente din pakke på vores adresse:
Ovellie.dk – Port 14
Hesthøjvej 16
7870 Roslev
Afhentningstider:
- Mandag – torsdag: 08:00 – 15:00
- Fredag: 08:00 – 14:00
Din ordre skal være bekræftet klar til afhentning, før du kommer forbi.
Vi samarbejder med GLS og Bring, og du har som kunde selv mulighed for at vælge, hvilken af de to fragtleverandører du ønsker din ordre leveret med.
Du kan vælge mellem følgende leveringsmuligheder:
- Bring Pakkeshop: 39 kr. (Gratis ved køb over 699 kr.)
- Bring Hjemmelevering: 59 kr.
- GLS Pakkeshop: 49 kr.
- GLS Erhverv: 49 kr.
- GLS Hjemmelevering: 79 kr.
Når din pakke er afsendt, modtager du en e-mail med et Track & Trace-link, så du nemt kan følge din pakkes rejse frem til din adresse eller valgte udleveringssted.
Du bør modtage din pakke inden for 1-3 hverdage, efter den er afsendt fra vores lager.
Hvis du ikke modtager din pakke inden for denne tidsramme, bedes du kontakte os telefonisk på 71747560.
Vi tilbyder international levering til udvalgte lande. Fragtpriserne er som følger:
- Sverige, Tyskland, Østrig, Luxembourg, Holland og Belgien: 100 DKK
- Frankrig, Finland, Irland og Italien: 150 DKK
- Spanien: 200 DKK
Leveringstiden kan variere afhængigt af destination og fragtfirma.
Retur og reklamation
Du har 30 dages returret hos Ovellie fra den dag, du modtager din pakke.
Hvis de 30 dage er overskredet, er du velkommen til at kontakte os – vi finder helt sikkert en løsning.
Hvis du ønsker at returnere en vare, kan du benytte vores returportal. Denne service koster 49 kr.
🔗 Opret en returnering via vores returportal
Vigtigt:
- Varen skal returneres i original emballage og pakkes forsvarligt ind.
- Hvis emballagen er beskadiget eller brudt, fratrækkes 10 % af varens pris fra det refunderede beløb.
- Du har ansvaret for varen, fra den bliver leveret til dig, til vi modtager den retur.
Du kan også vælge selv at sende din returpakke på den måde, du ønsker.
- Vi modtager kun returpakker sendt med omdeling.
- Din returpakke skal sendes til:
Ovellie.dk
Hesthøjvej 16
7870 Roslev
Vi behandler din returnering inden for 2-4 hverdage.
- Beløbet tilbagebetales til det kort, der blev brugt ved købet.
- Refunderingen vil typisk være synlig på din konto inden for 1-2 hverdage, efter vi har igangsat tilbagebetalingen.
- Fragtomkostninger i forbindelse med returnering dækkes af dig som kunde og fratrækkes det refunderede beløb.
Du kan finde flere oplysninger her:
🔗 Læs mere om returnering
Hvis du har modtaget en defekt vare, bedes du gøre følgende:
- Send billeder af den defekte vare til info@ovellie.dk
- Vedhæft en forklarende tekst samt dit ordrenummer.
Når vi har modtaget din henvendelse, vil vi vurdere varen og give dig svar på mail om den videre proces.
Alle forsendelser bliver dobbelt tjekket, inden de afsendes.
Skulle der alligevel mangle en vare i din ordre, bedes du kontakte os med det samme, så vi kan undersøge sagen og finde en løsning.
Fejl kan desværre forekomme, og det er vi meget beklagelige over.
Hvis du har modtaget en forkert vare, bedes du kontakte os på info@ovellie.dk og oplyse dit ordrenummer i mailen.
Vi vil herefter undersøge sagen og hjælpe dig videre.
Hvis du har modtaget en gave fra Ovellie, har du følgende muligheder:
- Ombytning til en anden vare.
- Få refunderet beløbet for varen.
- Modtage et gavekort på tilsvarende beløb.
For at ombytte eller returnere en gave skal du benytte vores returportal:
🔗 Gå til returportalen
Husk at have ordrenummeret klar ved returnering.
Bemærk:
Hvis du ønsker at returnere en gave, står du selv for eventuelle udgifter ved returneringen.
Produkter og lagerstatus
Nej, varer i din kurv er ikke reserveret.
Hvis du har den sidste vare af en given vare i din kurv, og en anden kunde gennemfører købet før dig, vil varen fremgå som udsolgt, når du forsøger at færdiggøre din bestilling.
For at sikre dig varen, anbefaler vi, at du gennemfører din ordre hurtigst muligt.
Som udgangspunkt er det ikke muligt at forudbestille en udsolgt vare.
Vi anbefaler, at du tilmelder din e-mail på produktsiden. Så får du automatisk besked, så snart varen er på lager igen.
- Hvis varen er på lager, kan du lægge den i kurven og gennemføre købet.
- Under “Læg i kurv”-knappen vil der være en lille grøn cirkel med teksten “På lager”.
- Hvis en vare er på forudbestilling, vil dette fremgå i produktnavnet, og du kan finde information om, hvornår varen forventes på lager igen i produktbeskrivelsen.
Ja, det kan du.
Du kan tilmelde dig en notifikation om lagerstatus direkte på produktsiden for den vare, du ønsker at få besked om. Indtast din e-mailadresse, og du vil automatisk modtage en besked, når varen er på lager igen.
Priser og tilbud
Vi benytter os meget sjældent af rabatkoder.
Rabatkoder er kun tilgængelige i forbindelse med særlige begivenheder som vores fødselsdag og Black Friday.
Hold øje med vores nyhedsbrev og sociale medier for eventuelle kommende rabatkoder.
- Klik på kurv-ikonet i øverste højre hjørne.
- Find feltet til rabatkode, og indtast din kode.
- Klik på “Anvend kupon”, hvorefter rabatkoden automatisk fratrækkes det samlede beløb.
Du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev direkte på forsiden ved at scrolle ned til bunden og indtaste din e-mailadresse.
Vi forstår, at det kan være ærgerligt at købe en vare, der senere bliver sat ned. Desværre gælder vores kampagner ikke med tilbagevirkende kraft, da prisændringer forekommer løbende.
Hvis varen er ubrugt, har du dog stadig mulighed for at returnere eller ombytte den i henhold til vores returpolitik.
Ja, vi tilbyder prisgaranti på alle varer i hele vores sortiment.
Du kan læse mere om betingelser for brug af prisgaranti her:
🔗 Prisgaranti hos Ovellie
Sikkerhed og privatlivspolitik
Vi behandler dine personlige oplysninger fortroligt og i overensstemmelse med gældende lovgivning. Dine data bruges kun til ordrebehandling, kundeservice og markedsføring, hvis du har givet samtykke.
Læs mere i vores privatlivspolitik her.